Ik vrees dat we er geen van allen aan ontkomen elkaar mede te beoordelen op uiterlijk. Ik bedoel niet alleen lichamelijke kenmerken, maar ook op kleding en kapsel en stijl, etc. Wie bijvoorbeeld agressie wil uitstralen, zal eerder schrik aanjagen dan iemand die vriendelijkheid wil uitstralen.
Verder heeft het innerlijk in zekere zin een weerspiegeling op het uiterlijk. Een spontaan en vrolijk persoon, die ook nog eens serieus kan zijn op het goede moment, komt veel aantrekkelijker over dan iemand die er alleen maar mooi uitziet, echter geen spontaniteit en humor en verstand heeft.
Ook succes met iets hebben, of talent ergens voor hebben, kunnen mensen aantrekkelijker (dus interessanter) maken. Er zijn maar weinig echte mooie mensen op de wereld en hoe ouder we worden, hoe minder van die schoonheid overblijft- veel mensen worden gewaardeerd om zoveel meer dan hun uiterlijk, en door andere dingen worden ze dan aantrekkelijk. Ik weet niet waarom je deze vraagt stelt. Misschien vind je jezelf niet aantrekkelijk. Vraag je dan af om welke redenen andere mensen op jou een bepaalde aantrekkingskracht hebben. Is dat alleen het uiterlijk?